کپسول آتش نشانی مناسب منزل

کپسول آتش نشانی مناسب منزل

همانطور که میدانید ، داخل  تمامی منازل لوازمی وجود دارد که قابل اشتعال بوده و می بایست تمهیدات لازم را جهت مقابله با آن در نظر گرفت. شرکت آرمان فایر در نظر دارد تا با ارائه مطالب مفید بتواند کمکی در جهت افزایش ایمنی منازل شما انجام داده باشد.در این مقاله با ما همراه باشید تا کپسول آتش نشانی مناسب منزل را به شما معرفی کنیم.

کدام کپسول آتش نشانی برای منزل مناسب است؟

هر یک از ما می توانیم منزل خود را به چند ناحیه تقسیم کنیم برای مثال مواد قابل اشتعالی که در آشپزخانه وجود دارد با اتاق خواب و یا مکان های دیگر متفاوت است و نحوه مقابله  با حریق  آن نیز می تواند متفاوت باشد. در زیر به بررسی حریق در مکان های مختلف منزل می پردازیم :

کپسول آتش نشانی مخصوص پذیرایی و اتاق خواب

لوازم مورد استفاده در اتاق خواب و پذیرایی اصولاً از جنس چوب و یا پارچه است . با توجه به این نوع مواد که جامد بوده و از خود خاکستر به جای می گذارند و همچنین مطالعه بخش انواع کپسول آتش نشانی مشخص می گردد که بهترین نوع کپسول برای این مناطق کپسول آب و گازاست .

کپسول آتش نشانی مخصوص آشپزخانه

ماهیت آتش سوزی در داخل آشپزخانه از نوع آتش سوزی روغن های خوراکی و مواد غذایی است. نوع کپسول برای حریق  آشپزخانه Wet chemical یا کپسول حاوی مواد شیمیایی خیس شده است که حاوی بی کربنات پتاسیم بوده و در دمای بالا تبدیل به CO2 می شود.  همین امر از رسیدن اکسیژن به حریق جلوگیری کرده و مانع گسترش آتش می شود.  مقاله  انواع روش های اطفاء حریق می تواند به شما به طور تخصصی تر در این زمینه کمک کند.

کپسول آتش نشانی مخصوص پارکینگ

در پارکینگ منازل به دلیل اینکه ممکن است حریق بر اثر وجود بنزین و یا از طریق الکتریسیته اتفاق بی افتد ، بهترین نوع کپسول ، CO2 است.

نکات کلیدی کپسول آتش نشانی منزل

رعایت نکات زیر در خانه شما می تواند از بروز حوادث جلوگیری کند.

  • کپسول آتش نشانی در مکانی قرار گیرد که در دسترس همه ی افراد خانواده باشد.
  • هر نوع کپسول باید در مکان خاص خود قرا گیرد و اگر جابه جا شوند ممکن است خسارات جبران ناپذیری به بار آورد.
  • کپسول ها دارای وزن مناسبی باشند تا بتوان از آنها به راحتی استفاده کرد.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.